loading...

فناوری

در ادامه قصد داریم به معرفی اصلی ترین معیارهایی که بایستی جهت انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال مورد توجه قرار دهید، بپردازیم. امنیت مسئله امنیت را می توان یکی از مهم ترین معیارها جهت انتخاب صرافی دا

ویژگی های یک صرافی خوب ارز دیجیتال

مرتضی بازدید : 44 دوشنبه 06 شهریور 1402 : 19:00 نظرات (0)

در ادامه قصد داریم به معرفی اصلی ترین معیارهایی که بایستی جهت انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال مورد توجه قرار دهید، بپردازیم.

امنیت

مسئله امنیت را می توان یکی از مهم ترین معیارها جهت انتخاب صرافی دانست. فرض کنید صرافی که دارای ویژگی های فوق العاده ای است را بیابید، در حالی که از امنیت لازم برخوردار نباشد. شاید بخواهید با پذیرش ریسک آن، دست به معامله و خرید و فروش بزنید، اما قطعاً این کار اشتباه است.

جهت اطمینان از سطح امنیت یک صرافی، بهتر است به پرسش های زیر پاسخ دهید:

آیا تاکنون صرافی مورد نظر هک شده است؟ آیا سرقت ارز هم در صورت هک شدن آن رخ داده است؟ آیا صرافی خسارت ارز سرقت رفته را پرداخت کرده است؟ روش ذخیره سازی صرافی چیست؟ موارد امنیتی مورد استفاده در این صرافی چیست؟ و غیره. با توجه به اهمیت زیاد پاسخ هر کدام از این پرسش ها، توصیه ما به شما بکارگیری نهایت دقت در پاسخگویی به آنها است.

احراز هویت

احراز هویت یکی از موارد لازم جهت معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در یک صرافی به شمار می رود. آیا تاکنون در رابطه با اهمیت احراز هویت در صرافی ها فکر کرده اید؟ در پاسخ به این پرسش ابتدا باید بگوییم که امکان پولشویی با رمز ارزها به راحتی وجود دارد. و با توجه به غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال، پیگیری آن ها امکان پذیر نبوده و همین مسئله امری هیجان انگیز و جذاب برای مجرمان و کلاهبرداران خواهد بود.

بنابراین، احراز هویت در هر صرافی جهت پیشگیری از این موارد مورد استفاده قرار می گیرد. با این کار، مشخص خواهد شد که هر فردی به انجام چه معامله ای پرداخته و از نظر قانونی نیز بهتر است.

پشتیبانی

موضوع پشتیبانی نیز از دیگر موارد مهم جهت انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال به شمار می رود. مثلاً در صورت مواجه شدن با مشکلی در معامله، بایستی با چه کسی آن را در میان گذاشت؟ برقراری تماس با پشتیبانی صرافی می تواند بهترین گزینه در این زمینه به شمار آید. به علت میزان اهمیت پشتیبانی صرافی، برخی ها آن را با امنیت صرافی یکسان می دانند.

 کارمزد صرافی

در صورت افزایش تدریجی حجم معاملات شما، میزان کارمزد از جمله مسائل مهمی است که می تواند در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال مطرح گردد. برخی از صرافی ها اقدام به دریافت کارمزدهای بالا و پایین در خرید و فروش های ارز دیجیتال کرده که تأثیر بسزایی بر میزان دارایی هایتان در دراز مدت خواهد داشت.

تجربه کاربری و رابط کاربری

منظور از رابط کاربری، نحوه استفاده کاربران از برنامه مورد نظر است. یکی از ویژگی های مهم یک صرافی، سادگی رابط کاربری آن است. علاوه بر آن، تجربه کاربری نیز نقش مهمی در سرعت ثبت و انجام سفارشات در صرافی دارد.

خیلی از صرافی ها جهت بهینه سازی رابط کاربری خود، در پی به روز رسانی مداوم سیستم شان هستند.

پیشنهاد میشود : خرید و فروش ارزهای دیجیتال

رتبه الکسا

هر چند این رتبه نمی تواند معیار خوبی جهت سنجیدن اعتبار صرافی ها باشد، ولی به کمک آن قادر به پیش بینی تعداد کاربران صرافی و میزان اعتبار آن خواهید بود. تعداد بازدیدها و کاربران بسته به نزدیک شدن این رتبه به عدد 1، افزایش می یابد. از آنجا که اخیراً الکسا مدعی توقف خدمات خود در میانه سال 2022 شده است، با این حال، سیمیلار وب می تواند در این زمینه گزینه مناسبی تلقی گردد.

میزان شفافیت صرافی

منظور از شفافیت یک صرافی، دانستن مکان دفتر صرافی بوده و اینکه چه کسانی اعضای تیم آن را تشکیل می دهند. علاوه بر آن، آیا با اهداف و چشم اندازها و مأموریت های صرافی مورد نظر آشنایی دارید؟ چرا که این موارد می تواند سبب افزایش شفافیت یک صرافی و بیشتر شدن آگاهی شما درباره آن و در نتیجه کاهش احتمال کلاهبرداری گردد.

 قابلیت پشتیبانی از انواع رمز ارزها

بازار امروز تنها شامل بیت کوین یا چندین آلت کوین نخواهد شد و ارزهای مختلفی در دسترس هستند. شما قادر به انتخاب هر یک از آنها جهت معامله کردن یا هولد کردن خواهید بود. همچنین اقدام به تقسیم سرمایه خود در بین چندین ارز نمایید. در صورت عدم پشتیبانی صرافی مورد نظرتان از کلیه ارزهای دیجیتال، شما نمی توانید انتخاب زیادی داشته باشید. در نتیجه همین مسئله سبب ایجاد مشکلات زیادی در معاملات تان خواهد داشت.

حداقل مبلغ سفارش

در برخی مواقع، امکان بیشتر بودن حداقل مبلغ تعیین شده جهت سفارش در صرافی های ایرانی، از کل مبلغ اولیه تان برای شروع معامله، با توجه به کاهش ارز ریالی وجود دارد. بنابراین بایستی به سراغ یک صرافی که از حداقل مبلغ سفارش کمتر از سایرین برخوردار باشد، بروید.

 بررسی میزان اعتبار صرافی

از دیگر معیارهای مهم جهت انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، میزان اعتبار آن است. از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده اعتبار یک صرافی می توان به تعداد کاربران صرافی مورد نظر، نظرهای رد و بدل شده میان کارشناسان در مورد آن و همچنین فعالیت صرافی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره نمود.

 توجه به قیمت واقعی در صرافی

شاید تاکنون به مسئله واقعی بودن قیمت ها در یک صرافی فکر کرده باشید. منظور از واقعی بودن قیمت چیست؟ یادتان باشد که به صورت لحظه ای قیمت ارزهای دیجیتال تغییر کرده و این موضوع دارای اهمیت زیادی می باشد. یک صرافی خوب باید به نمایش قیمت های لحظه ای و واقعی بپردازد. چرا که از این طریق شما قادر به ارائه تحلیل های درستی متناسب با نمودار قیمت ها خواهید بود.

 حجم معاملات صرافی و میزان نقدینگی آن

این معیار برای کاربرانی که می خواهند دست به انجام حجم بالایی از معاملات بزنند، اهمیت دارد. صرافی مورد نظرتان بایستی از چنین ویژگی برخوردار باشد، چرا که در غیر این صورت باید اقدام به پرداخت هزینه بیشتری نمایید. در صورتی که صرافی فاقد چنین قابلیتی باشد، آنوقت شخص بایستی اقدام به انجام چند معامله کوچک نماید و در نتیجه متحمل پرداخت کارمزد بیشتری گردد. در صورتی که قصد انجام معاملات با حجم بالا را ندارید، می توانید از این پارامتر چشم پوشی نمایید. البته پیشنهاد ما به شما همچنان، در اولویت قرار دادن فاکتورهایی مانند اعتبار و امنیت صرافی می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 200
  • بازدید ماه : 1,129
  • بازدید سال : 13,107
  • بازدید کلی : 30,208